Thursday, August 11, 2011

Ekstra Special - London Riots - Malaysian student's Asyraf Haziq

For sure mesti ramai yang dah tahu pasal saudara kita Asyraf Haziq yang menuntut di United Kingdom. Dia yang baru sebulan berada kat sana ditimpa musibah yang memang unexpected. Even ramai orang kenalan dia sendiri terkejut benda camni boleh terjadi. Dia yang dalam perjalanan ke rumah senior untuk berbuka puasa dengan menaiki basikal telah tercedera dan dirompak setelah bertembung dengan sekumpulan rioters di London.

Actually ada berita yang silap dengan mengatakan yang Asyraf dipukul. Sebenarnya ketika beliau sedang menunggang basikal, dia melalui satu kumpulan rioters and salah seorang dalam kumpulan tu menyeluk poket sweater dan mengambil headphone dia. Basikal Asyraf turut ditarik and tu menyebabkan Asyraf jatuh. Impak dari jatuh tu menyebabkan mulut Asyraf berdarah and rahang dia patah.

Then ada beberapa orang yang ada pada masa tu offer nak tolong but then ada someone dari belakang mengeledah beg dia and curi PSP and wallet dia. Dia yang dalam blur and tahan sakit tu gerak pegi seberang jalan and ada 2 orang perempuan kulit hitam yang tolong dia dengan bagi tisu. Perempuan kulit hitam tu bawak Asyraf balik rumah dia untuk tenangkan Asyraf then hantar Asyraf pegi Royal London Hospital.

Berita pasal Asyraf Haziq ni dah dapat liputan dari keliling dunia. Semua orang sekarang tengah try nak raise- fund untuk bawak parents dia pegi ke UK untuk melawat Asyraf. Some of them ada buat website di tumblr http://somethingniceforashraf.tumblr.com/  and hashtag #somethingniceforashraf dekat twitter. Page-page dekat facebook pun banyak untuk bagi peluang orang ramai bagi nice comments & get well wishes dekat Asyraf. Bukan tu je, Marketing manager of PlayStation UK ada offer nak kasi PSP baru kepada Asyraf and BigFishBike pun ada nak bagi asyraf a new bikes













3 comments:

Unknown said...

asyraf nih umo bape? 1992 ker?

Unknown said...

umur dia 20..he is my senior mase dkt mrsm dlu..skarang buat accoutancy dkt london..baru sbulan gerak pg sane..

Unknown said...

ohh.. atas kte setahun. kesian kan.. benda na jadi, tp dy dapat yang lagi baik. ehee