Tuesday, September 13, 2011

Ekstra Geek - Flash pirate-ly for iPhone and iPad

Para pengguna Apple devices mesti rasa berbulu dengan Apple sebab tak benarkan pengguna devices dia untuk install Flash dalam gadjet diorang. dari dulu lagi pihak Apple memang tak berapa gemar dengan Flash atas sebab-sebab tertentu. Dekat bawah nanti aku bagitau kenapa Apple tak benarkan pengguna produk dia untuk install Flash.

Flash ni kalau korang tau or tak tahu ialah software dalam nak play video kat youtube, and kalau korang selalu main games online dekat internet selalunya Flash amatlah dikehendaki untuk run games tu. Approximately 50% dalam web menggunakan Flash. So boleh nampakkan bertapa penting nya Flash ni kalau nak entertain while browsing.

Dengan bangga nya Flash nak make sure pengguna produk Apple boleh menikmati anything yang diorang nak dalam web yang menggunakan Flash, pihak Flash dah release software dia yang 'cheat' which is without persetujuan dari pihak Apple untuk digunakan oleh pengguna produk Apple.


So here's the thing yang aku ada nak bagi tau kat atas tadi. Sebab kenapa pihak Apple atau lebih tepat former CEO Apple, Steve Jobs tak berminat untuk membenarkan pengguna produk Apple untuk install Flash.


2 comments:

peyus said...

bila fikir jugak betul jugak dia ckap yg flash sometimes can make their gadgets down.

Unknown said...

yup..tp mcm xsyok la kalo byk apps dlm internet pkai flash..jd user produk apple mcm limited kalo diorng nk tgok video or maen online games..